dinsdag 27 augustus 2013

Clubje bij "kruissteekmieke"

Gisteravond ben ik naar het maandelijks clubje geweest bij "kruissteekmieke".
Dat is dus bij Micheline die vroeger bij me werkte, maar ondertussen in pensioen is gegaan.
Ik had al meerdere keren aan Gerda (de collega waar ik nu 's middags altijd bij handwerk) beloofd om eens langs te gaan, zij gaat daar ook naar het clubje en nog 3 andere ex-collega's die ook op pensioen zijn.  Heel leuk was het om die mensen nog eens terug te zien, ermee te babbelen en samen te handwerken.
Hier volgen de werkjes van iedereen die aanwezig was, maar ik ken niet iedereen zijn naam.
 
 
Het begin van een supermooie sjaal van Simone (denk ik)

 
De kousen van Hélène (een ex-collega die vroeger ook bij ons handwerkte)

 
Micheline werkt aan een bloemkussen en een bungeldraakje (hieronder)

 
Dit zijn de kousen van Chris. (een ex-collega)

 
De kousen die Annemie maakt. (een ex-collega)

 
De prachtige patchworktas waarin Annemie haar handwerk meebrengt en die ze zelf gemaakt heeft.
 
 
Nog kousen van een mevrouw wiens naam ik niet meer weet :(

 
Dit is het nieuwe project van Gerda, kousen maar in een kunstig patroon. (huidige collega)

 
Tenslotte de sjaal van Georgette die ze voor haar moeder maakt.

 
En wat deed ik?  Deze zakdoekdooshoes had ik meegenomen om in elkaar te naaien, maar het is er niet van gekomen.
 
 
Ik heb gebreid aan de kousen (makkelijker als je een babbeltje wil doen ondertussen)

 
Het been is alweer meer dan half af nu.
 
 
 


15 opmerkingen:

  1. Nou Nou dat ziet er allemaal kunstig uit hoor, Wat een gezelligheid zo met z'n allen
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is toch wel heel gezellig om met een clubke bij elkaar te komen en dan te gaan handwerken. Zoiets als een handwerkcafé..
    En wat een mooie dingen maken de dames, erg leuk om te zien en weer inspiratie uit op te doen!
    Ik ben zwaar gecharmeerd van de sjaal op de bovenste foto; oef, wat is die mooi!

    gr. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooooow, wat een prachtige werkjes !!! En wat gezellig zo'n clubje !!!

    Patti xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om op deze manier contact te blijven houden met je 'oude'collega's. Leuk om te zien dat het sokken breien helemaal 'in' is. Net als Elizabeth hierboven vind ook ik de sjaal op de bovenste foto erg mooi. Het doet me denken aan de Christel Seyfarthshawl die eens breide: op de rondbreinaald en dan een patroon inbreien, zó leuk om te doen! Misschien moet ik ook maar eens zo'n sjaal als de eerste mevrouw 'bedenken'... (op de beruchte to-do-list maar weer :-)
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles verschillende werkjes, leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat eerste breiwerk is beeldschoon! Wat gezellig zo'n handwerkclub van oud collega's. Bijzonder dat er zoveel handwerkliefhebbers zijn of werk(t)en jullie in de handwerkbranche? Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja die dames kunnen er wat van. Mooi gedaan hoor. Jullie hebben weer gezellig kunnen bij babbelen lees ik. Dat was weer een avond om van te genieten.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Breien en kletsen, dat gaat goed samen! Echt prachtig, die bovenste sjaal!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een gezelligheid, en wat een prachtige creaties zie ik allemaal , mooi~!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, zoveel inspiratie opdoen. Vooral die sjaal in wording.... prachtig!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De eerste foto van de sjaal vind ik wel heel erg mooi zeg, dat is altijd zo'n klus om netjes te doen.....en wat gezellig ik wilde ook wel zo'n clubje...........

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Proficiat aan iedereen allemaal prachtige handwerkjes groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lijkt me zo gezellig die handwerkclub en wat een mooie dingen die iedereen daar maakt, zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heerlijk om zo samen te komen om te handwerken, wat een mooie ideetjes doe je dan van elkaar op!
    Fijn dat je langskwam op mijn blog want ik ben jouw blog steeds kwijt (sommige komen niet in mijn lijst tevoorschijn) maar het is heerlijk om hier even bij te lezen en te kijken :)
    fijne avond, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen