zondag 1 december 2013

De "S" van speenkoord en speldenkussentje en sinterklaas

Van de week had ik nog een leuke speenkoord gemaakt, een muisje.
Misschien herkennen jullie het patroon?  Ik gebruikte het patroon van Owly brei- en haakwerk van de kerstmuis.
 
 
Een echt leukerdje al zeg ik het zelf.
De muis in zijn geheel zou ik ook nog willen maken tegen kerstmis....

 
Dit speldenkussentje maakte ik nog snel nadat ik dit borduurtje weer ergens terugvond en het daar maar zielig lag te lonken naar me. 
 
En dan: BELANGRIJK NIEUWS!!
 
De poppen hebben besloten om hun schoen te zetten voor de Sint, als dat maar goedkomt.
Iedereen deed mee, Willy Wolmuis, Lily, Fladder en Nona (de pop die ik van Danjel kreeg)
Er was slechts 1 GROOT probleem: niemand had een schoen om te zetten, enkel Lily.
Dus werd er druk overlegd en werd er besloten om 4 schoenen van Lily gebruikt.
Eigenlijk zielig hé dat alleen zij schoenen heeft.
Misschien zal de Sint dit opmerken en heeft Piet nog ergens schoentjes voor deze sukkelaars.
Nu, of ze iets zullen krijgen valt nog af te wachten.
Ze hebben in elk geval hun best gedaan om lekkers klaar te zetten.
 
 
Ze zetten alles op de kachel (die gelukkig niet aan is) voor de schouw klaar.

 
2 mandjes met wortels, fruit en suikerklontjes voor het paard.

 
De mandjes leenden ze even uit mijn berenkast.

 
En de lege schoentjes staan te wachten....
Kijk morgen of ze iets gekregen hebben van de Sint!!
 
 


9 opmerkingen:

  1. O dat ziet er lekker uit, denk dat het paard van Sint daar wel blij mee is, En dat de schoentjes gevuld zullen worden.
    Ik laat dit maar niet aan mijn poppen lezen, want die hebben ook geen schoentjes dus kunnen ze ook niet zetten
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, dat speenkoord is ook leuk!
    Het borduurwerk op het speldenkussen heeft nu een doel, leuk gemaakt!
    De poppen hebben toch wel uit volle borst gezongen voor de Sint hè, anders komt ie vast niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk de muisspeenkoord en ik ben wel erg benieuwd wat de poppenkinderen in hun schoen gaan krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ja schoentjes zetten is wel goed, maar zijn ze wel braaf geweest?
    De speenkoord is tof en je speldenkussen is blij dat het eindelijk een bestemming heeft gekregen.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief spenenkoord en ook ik ben benieuwd wat ze in hun schoentjes gaan krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei wat spannend of er wat ik hun schoentjes zit. Hebben ze goed gezongen? Dat wil ook nog weleens helpen. Wat een lieve werkjes heb je weer gemaakt. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat ziet er gezellig uit! Nu maar hopen dat er wat in de schoentjes zit morgen. En wat heb je weer een leuke dingen gemaakt!

    groetjes, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hahahah jij maakt het wel spannend zeg!!!
    wel zielig ja.. dat alleen 1 pop schoenen heeft.. daar moet je echt wat aan doen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het speenkoordje en het kussentje zijn heel mooi ik ben ook benieuwd of de sint gaat langskomen de poppen hebben goed hun best gedaan groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen