dinsdag 10 december 2013

Poppendag zonder poppennieuws

Deze week heb ik niks kunnen doen aan de poppen.
Voor volgende week beloof ik beterschap.
Hoe dit komt?  Vorige week heb ik een mini-operatietje ondergaan op maandag, niets ergs, maar wel heel ongemakkelijk en ambetant waardoor ik de ganse week niet ben gaan werken.
Deze week moest ik enkel gisteren werken en het is niet erg meegevallen.
Gelukkig ben ik nu met een paar verlofdagen weer een weekje thuis.
Dus kan ik weer wat handwerken en hopelijk wat aan mijn boerinneke werken, want die ligt hier intriest te wachten op de verdere afwerking.
 
Wat ik wel nog gemaakt heb zijn 2 speenkoorden.
Een eendje op verzoek van Tom en Leen en een beertje voor de reservecadeautjes.
 

 
Ze waren er in elk geval blij mee!

 
Verder nog gebreid aan mijn adventssjaal.
 
Wat is dit vroegen sommigen me?
Gedurende de advent, dus sinds 1 december, verschijnt er elke dag een nieuw stukje van de sjaal en met Kerstmis is hij af.
Omdat het zo'n mooie ajourpatroontjes zijn en ik al jaren droom van zo'n "kanten sjaal" zoals ik hem noem, ben ik toch maar gezwicht, maar pas de 4e dag, wat maakt dat ik achter sta, want vandaag verschijnt dag 10 al.
 
Het originele patroon vindt je HIER en is in het engels of duits.
Ook in 2012 en 2011 verschenen hier zulke sjaals die je nog altijd kan downloaden en maken.
En dit jaar dus weer, maar er is een blogster, Anna genaamd, die voor degenen die het moeilijk hebben met anderstalige patronen het patroon telkens in het Nederlands uitschrijft en dat vindt je op haar blog HIER.
Mijn sjaal is voorlopig af tot en met dag 3.
 
 
Wordt vervolgd dus, maar niet meer op dinsdag, die is terug voorbehouden voor de poppen vanaf volgende week.
 
Vergeet wel niet om te kijken bij de medeblogsters.  Zij hebben vast wel poppennieuws te melden!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


14 opmerkingen:

  1. Je speenkoorden zijn zó leuk Rita!
    En die Adventssjaal.... geweldig... oh als ik toch eens genoeg tijd had.... er zijn zoveel leuke projecten.
    Sterkte met je herstel!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk voel je je snel weer de oude en je sjaal vind ik prachtig worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De speenkoordjes zien er weer heel leuk uit...
    Enne, veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allereerst beterschap gewenst!
    En je hebt toch al weer heel wat gedaan al is het dan niet aan dat arme boerinnetje!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap Rita, laat je maar lekker verwennen (misschien worden er nog meer van die lekkere koekjes v oor je gebakken?)
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je hebt ook zo veel gedaan je kunt niet alles tegelijk tenslotte en ik hoop dat je snel weer de oude bent, en je speenkoorden zijn weer heel erg leuk, de sjaal wordt prachtig.....
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach, dat eendje en die beer zijn zo schattig, dat ze hier wel een beetje thuishoren op de poppenblog. Leuk dat je zo een mooi project hebt gevonden voor je sjaal, want dat was al lang een droom van je om zo en kanten sjaal te maken.
    Verzorg je goed xxx
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke speenkoorden zeg! En dat van die sjaal is ook erg leuk bedacht zeg, wat tof dat je daaraan meedoet! Ik ben erg benieuwd hoe jouw sjaal wordt. En ook ben ik benieuwd naar volgende week, poppennieuws doet altijd goed ;-)
    Liefs Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Soms lukt het gewoon even niet, hoop dat je operatie goed is gegaan en je goed herstellende bent. Maar die speenkoort kopjes zijn toch ook poppen koppen dus... toch een beetje poppendag (smile)
    Je sjaal begint al wat te worden, erg mooi hoor.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O jee, geen leuke bezigheden dus. Hopelijk herstel je snel en kun je weer verder met de leuke dingen van het leven ;-)
    Leuke speenkoorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook al zit je dan in de lappenmand, je hebt toch echt niet stil gezeten. Leuk die speenkoorden ze zijn helemaal in de mode.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik hoop dat je in je vrije weekje opknapt!!!
    je sjaal zal prachtig worden!! is een soort breirol dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eindelijk weer tijd om te bloggen en weer bijgelezen. Hopelijk ben je gauw weer oké, geniet maar lekker van het komende weekje, jij creatief bijtje! Die sjaal wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke speenkoordjes weer.
    Mooi wordt je sjaal.
    Beterschap, hopelijk kun je weer snel uit de voeten.
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen