dinsdag 18 februari 2014

Poppen of haasjesdag?

Joepie, het is alweer dinsdag!
 
 
Maar ik heb spijtig nieuws te melden, Marjolein van de blog "Wollige Werkjes" houdt op met te bloggen schreef ze gisteren.
We zullen haar popjes missen....
 
Wie wel nog in de running zit zijn:
 
 
Of zij nieuwe poppen gemaakt hebben of nieuwe projecten hebben gestart zal je zelf moeten ontdekken.
 
En dan nu het vervolg van mijn ieniemieniehaasjeverhaal.
 
Ik heb hem Harry Haas gedoopt!
 
En Harry is zoals al de leden van de poppenfamilie hier, weer een echte kerel met pit!
Van vorige week wisten jullie al dat hij kleren wou, nu daar heb ik voor gezorgd, en gelukkig is hij er content mee :-)
 
 
Voorkant.
 
 
Achterkant (met een voorziening voor zijn staartje in de broek)
 
Maar daar hield het niet mee op!
Eerst werd hij beste maatjes met de andere poppen.
Hier op schoot bij Nona.
 
 
En ook met Fladder en Lily wil hij best vriendjes zijn.

 
Bij Willy Wolmuis wou hij niet gaan, hij houdt niet van muizen.
 
Wat een ander probleem was, meneertje Harry stond erop dat ook hij zijn eigen zitje kreeg hier in huis, net als de andere poppen. 
De eerste vraag: heb ik nog wel een zitje in huis?
 
Kom, zei Harry, we gaan eens in je hobbykamer zoeken.
 
 
Kijk, daar boven staan nog 2 stoeltjes, ik ga eentje halen!  riep hij uit.

 
En voor ik het in de gaten had, was hij al op de dozen aan het klimmen.

 
Pas toch op Harry, zal ik het stoeltje nemen?
Neen, neen, laat mij maar.
 
Oh, ik heb nog een mooi stoeltje gezien, neem jij het even aan?

 
Dit ligstoeltje bedoelde hij.
 
 
Denk je niet dat dit een perfect zitje voor me is?  Lekker luieren!

 
Kijk, hoe mooi het eruitziet!

 
Even testen!  JA, het zit prima!

 
Toch ook even de andere stoel nog testen....
Harry is er nog steeds niet uit welke stoel hij zal kiezen, hij is ze nog steeds aan het testen!
Een poppenmoeder moet nu eenmaal heeeeel veeeeel geduld hebben!
 
Ondertussen staat er toch al iets nieuws op de pennen.
 
 
Iemand enig idee wat dit zal worden???
 
WORDT VERVOLGD......
 
 
 
 


16 opmerkingen:

  1. Het lijkt in ieder geval een mini-variant te worden, maar wat?
    Jammer inderdaad van Marjolein.

    Ik vind Harry een geweldige haas en wat een keus in zeteltjes heb jij!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van Marjolein.
    Harry ziet er geweldig uit in zijn nieuwe out-fit :)
    Zelf ben ik ook een popje aan het maken, maar dan een countrypopje, het leek eerst net een soort voodoopop maar nu wordt het toch al wat ;)
    Fijne dinsdag, hopelijk voel je je snel weer fit,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik Harry was, zou ik voor de ligzetel gaan. Precies op zijn maat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een heerlijk haasje is hij geworden met zulke leuke kleertjes en ik zou bijna mijn blog terug zetten nu ik jullie reacties lees, maar ik ben niet weg hoor ik kom nog gezellig langs waaien ;-)
    lieve groet....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja onze poppen kinderen hebben wel hun wensen en wij maar tot 10 tellen, maar Harry kan er ook wat van, hij ziet er ook zo mooi uit, dan krijg je praatjes he! Hoop dat hij snel een keus maakt zodat jij weer rustig verder kan met je nieuwe ............. popje?

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke kleertjes heeft ie gekregen! Wat een luxe dat hij uit stoelen kan kiezen! Wordt dat een vriendinnetje voor hem?of een paar warme sokken?grfr

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dat mooi gemaakt, en dat verhaaltje is ook al zo leuk. Ik vind Harry een hele leuke naam voor een haas.
    En wat het gaat worden wat je nu op je pennen hebt staan,ik hoop voor Harry een vriendinnetje.

    groetjes Akke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een haasje is toch ook een pop? ;-) hij is erg leuk, die Harry!
    Ik beni benieuwd naar het andere wat je gaat maken!
    Grroetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha, ha, wat heb jij een toffe haas in huis. Met lekker veel pit. Die knoopjes op zijn broek vind ik zo leuk. Ben eens benieuwd welke stoel hij gaat kiezen.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een leuke dingetjes weer
    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een pittig kereltje! Hij heeft mooie kleertjes gekregen, heel stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heel gedoe daar weer , knap gedaan hoor. Ben benieuwd wat het volgende gaat worden.
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. haha, handige Harry!! Die pikt gelijk twee stoelen in voor zichzelf. Hij is wel erg leuk geworden met zijn stoere groene outfit. Zo schattig met dat staartje wat uit z'n broek piept.

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. haha, die Harry, hij zit er inmiddels wel mooi bij!
    Ben benieuwd wat er nu op de pennen zit. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tof manneke! :-) Ik zou voor de ligzetel gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Harry is ne knappe gast heel mooi groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen