dinsdag 12 augustus 2014

Persoonlijke speenkoord en nog maar een potje

Eerder haakte ik al een speenkoord voor Liene met een eendje, maar deze bleek nogal lang te zijn.
Daarom mag ze ze in de kribbe niet aandoen (niet veilig), een korte kan wel.

Dus ging moeke aan de slag met de naaimachine want dat gaat nog met mijn hand.
Met dit als resultaat.


Omdat hij meegaat naar de kribbe zette ik haar naam erop om te herkennen.


Met een camsnap (plastic drukknoop) gaat het dicht en kan je zo de fopspeen eraan hangen.


Voor de verandering haakte ik nog maar een potje, een blue monster dit keer, er zullen er nog volgen vrees ik, misschien wordt het wat saai, maar veel meer kan ik momenteel niet :-(.

Gisteren verscheen deel 2 van de (mam)merklap en ik ben er al mee begonnen (kwestie van bij te blijven) en het blijft leuk om doen.
Ik houd jullie op de hoogte.



11 opmerkingen:

  1. het speenkoord is mooi , waar kan je dat knijpertje kopen Rita? misschien kan ik ook zoiets maken voor mijn aankomend kleinkind ;o), de potjes blijven leuk
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak je mooie dingen! Het potje is zeer leuk, zeker in al die verschillende kleurtjes.

    Het is inderdaad niet tof als je lichaam je beperkingen oplegt, maar nadien ga je er eens zoveel plezier aan beleven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee van de naam op het koord. Leuk dat koekiemonstertje. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog steeds lekker bezig dus!
    Ook leuk, dat blauwe "monster".
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig is er moeke Rita om een veilige speenkoord te maken. En ze is weer gelukt, net als het blauwe monstertje !!!
    Grtjs
    daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief en handig dat speenkoord.
    En van die potjes heb je nooit genoeg!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige speenhanger..., en die heb je wel nodig ook als baby, want voordat je het weet ligt je speen op de grond (blhhh...). En natuurlijk maakt moeke de mooiste hanger voor Liene!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reuze handig hoor die speenkoorden. Ik vind je cookiemonster heel goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei een lang speenkoord kan natuurlijk gevaarlijk zijn, slim om een kortere te maken en nog een mooie ook. Waarvoor gebruiken jullie het woord 'kribbe'? Is dat het bedje?
    Succes met de mammerklap, ik ben natuurlijk weer benieuwd ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tof gedaan die speenkoord! Nu je het zegt, klinkt dat inderdaad logisch dat die best niet te lang kunnen zijn. Die hoofdjes worden niet saai hoor! Hoe gaat het met je hand?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het speenkoordje en potje zijn heel mooi Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen