zondag 22 februari 2015

Nog 2 dingen afgewerkt.

Jaja, je leest het goed, 2 dingen afgewerkt, ik ben er zelf trots op.

Allereerst blok 3 van de meebreideken, met 4 werd al gestart.
Dit keer werd het een blauw blok.


Met allemaal kleine kabeltjes, heel plezant om te breien en een mooi resultaat.

Mijn tweede afgewerkt project is nog eentje van vorig jaar, misschien herinneren sommigen onder jullie de roze biscornu nog die ik toen startte.


Ondertussen zijn de 2 lapjes klaar, nog in elkaar zetten nu, mijn aantal biscornu's groeit.
Het patroon komt van HAAR, je vindt er massa's patroontjes van biscornu's.
Deze was weer zo eentje met een positieve en negatieve kant.

De kleurtjes hieronder koos ik voor mijn volgende 2 biscornu's.


Wordt vervolgd dus.

Gisteren ontdekte ik iets nieuws op pinterest en op een blog bij toeval.
Voor sommigen onder jullie is het misschien niet nieuw, maar voor mij wel, het noemt een "quaker ball".  Wat is dit?  Een bal die bestaat uit verschillende geborduurde lapjes, grote en kleinere, die je in elkaar puzzelt tot een bal.

Quaker Ball charming maybe smaller

Zo ziet het er dus uit, het principe is hetzelfde als bij een biscornu, alleen werk je met veeeeel meer lapjes maar ik vind het prachtig.
Deze uitdaging wil ik binnenkort wel eens proberen, ik zoek al volop naar patroontjes op pinterest.

Natuurlijk moet ik ook nog wat werken voor de poppendag nu eerst.

Nog een fijne zondag!

Afbeeldingsresultaat voor zondag


14 opmerkingen:

  1. Je biscornu wordt vast heel mooi. Van de quakerbal had ik ook nog niet gehoord. Wel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je biscornu wordt vast heel mooi. Van de quakerbal had ik ook nog niet gehoord. Wel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie steek heb je gebreid!
    De biscornu is prachtig!
    De bal zal zeker een uitdaging zijn, maar dat gaat je lukken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, je gaat echt goed met de deken!
    Wow, dat ziet er inderdaad heel mooi uit, die, zeg maar, geborduurde bal. Mij iets te ingewikkeld, maar inderdaad echt iets voor jou.
    Fijne zondag nog!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. o mooi maar dat blok..... lijkt me zo moeilijk maar goed ik ga volgende week heeeeeel dapper zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed bezig geweest hoor en die bal kon ik ook nog niet maar ziet er superleuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Brei-en borduurwerk zijn heeeeeeeeeeel mooi en de bal heb ik al op verschillende franse blogs gezien ik vind ze mooi Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Persoonlijk doet een biscornu mij niet zoveel, maar de bal vind ik prachtig. Ik had zoiets nog nooit gezien. Je hebt me wel weer lekker gemaakt hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie borduurtjes heb je gemaakt voor je biscornu, ben benieuwd naar je volgende. Spannend die Quakerbal, ik heb er ook weleens naar gekeken, succes ermee. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi nieuw blok voor de deken. Leuke borduurwerkjes voor je biscornu. Die quakerbal vind ik erg mooi.
    Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed bezig, Rita! En het is leuk als er weer dingen af komen, dan kun je weer aan iets nieuws erbij beginnen hè... hahahaha, zo gaat dat hier ook hoor!
    Superleuk zo'n quaker ball, ik kan me voorstellen dat je daar voor valt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooh niet te veel laten zien over Quakerballen hoor: ik probeer me in te houden :-) !!!!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je afgewerkte werkjes zijn heel mooi. En die bal, dat ziet er weer een toffe uitdaging uit.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een biscornu daar heb ik niet zo vel mee, maar de patroontjes er voor vind ik prachtig! Ooit wil ik er nog eens wat anders mee doen dan een biscornu (wat een vreselijk lastig woord om te typen) maken. Die bal vind ik trouwens ook erg leuk!
    Fijn gevoel geeft het als iets afgewerkt is?
    En tja... die poppendag van jou, daar vraag ik me elke keer weer van af wat je toch met al die brouwsels wilt! Grappig is het wel, hoewel ik persoonlijk niets met gebreide poppen heb. Vroeger wel, uren kon ik spelen met alles wat maar op pop leek! En dan ook telkens weer heb je er een leuk verhaal bij!
    Zoals je misschien op mijn blog hebt gezien: ik las even een pauze in, wat niet wil zeggen dat ik niet meer rondkijk op blogland, maar ik mis de energie om uitgebreid te reageren en zelf blogjes te schrijven. Ik zit in een gigantische dip!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen