donderdag 14 mei 2015

Een splinternieuw project

Alweer, hoor ik jullie denken, en terecht!
Maar ik kan er echt niks aan doen en kan het ook niet laten.
Al heel lang droom ik van een kleine sjaal in lacegaren om op kille avonden rond mijn schouders te hangen en ja, ik had nog garen liggen, maar dit was gewoon TE verleidelijk.

Het begon hiermee.


Dit prachtig mohair lacegaren in een heel mooi groen kleurtje trok me gewoon naar zich toe in de winkel, ik kon er gewoon niet naast kijken, het leek me toe te roepen: neem me mee!
En dus ben ik gezwicht moet ik tot mijn grote spijt bekennen.


En dit grijze bolletje sokkenwol bracht ik nog mee voor een knuffeltje.

Nu, wat ga ik maken met dat groene kleurtje?
Dat lag al lang klaar als volgende project, namelijk de begonia swirl, een prachtige sjaal die ik vond op de blog van Jeanet (blij dat ik brei)

Begonia Swirl

Dit moet em dus worden (hopelijk).

Een eerste start werd al gemaakt, al is het wennen op een rondbreinaald breien.


Er wordt met dubbele draad gebreid, ik bracht 4 bolletjes mee, normaal kwam ik er met 3 toe, maar dat risico wou ik niet nemen.  Veel zie je er nog niet van, wordt vervolgd dus.


Nog even pronken met mijn mooie pot bloemen die ik zondag kreeg voor moederdag van de kids.


Dit is ook iets wat ik jullie even wil meegeven, dit waren de servetten zondag op het feest bij mijn zus, er staan allemaal gedichtjes op, superleuk, er bestaan ook papieren tafellakens van zei ze.
Je kan ze ergens bestellen via een website geloof ik, dit vond ik echt origineel en een grappig gedicht.
Misschien kennen sommige van jullie dit al, ik kende het nog niet.



14 opmerkingen:

  1. wat een super mooie sjaal laat je nu weer zien, en de kleur is ook om van te snoepen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi die shawl! En dat gedicht heb ik erg om moeten lachen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kleur voor de nieuwe sjaal! Het patroon is ook mooi, ik snap het wel hoor :-)
    en dat gedicht, dat klinkt vaag bekend, wat leuk om het op deze manier te gebruiken!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleur zeg en wat een prachtige sjaal wordt dat. Ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, dat zal prachtig worden! Het is mijn kleur niet, maar het garen op zich is natuurlijk prachtig en en het patroon vind ik ook heel mooi!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een mooi garen, lijkt me alleen zo kriebelen met breien. Ik zou er ook wel aan willen beginnen, maar ik ben met veel te veel projecten bezig (zit in 't dna van handwerksters denk ik).
    Het gedichtje heb ik opgeslagen. Ik kende 'm nog niet.
    Succes en ik wacht met spanning op het eindresultaata van de shawl.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie sjaal, veel geluk met het maken.
    groetjes,
    Jacky X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie sjaal. Ik denk ni dat ik daar het geduld voor zou hebben. Veel succes hoor.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat wordt een prachtige sjaal Rita. Snap helemaal wat je bedoelt als je beschrijft dat de groene bolletjes in de winkel per sé met je mee naar huis willen. Dat gaat soms zo en dan kun je er alleen nog maar van genieten. Veel breiplezier en geniet van je bloemen. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk gedicht! Ik kende hem ook nog niet.
    En met die sjaal zal het wel goed komen, jou een beetje kennende. Het voorbeeld is in ieder geval prachtig!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat wordt een pronkstuk. Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, ik kan me voorstellen dat je gevallen bent voor die mooie sjaal en wat een prachtig garen heb je er voor gekozen Rita!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat gedicht kende ik nog niet, ik vind het geweldig. :-)

    BeantwoordenVerwijderen