dinsdag 23 juni 2015

Dinsdag poppendag

We zijn weer een weekje verder en de wekelijkse poppendag kondigt zich weer aan.

Wat zou er deze week te vertellen zijn ten huize hobbyrita?
Dat jullie nieuwsgierig zijn kan ik best begrijpen.

Helaas zal ik sommigen toch moeten teleurstellen, mijn beer is niet afgeraakt, ze heeft nog altijd geen oren en geen snuitje, maar dat komt nog wel, alleen zal het misschien niet voor meteen zijn.
Het probleem: vorig weekend, eigenlijk van donderdagnacht al, was Jos plotseling ziekjes, heeft bijna 24 op 24 uur geslapen in 't weekend en we hadden grote schrik dat de chemo misschien hierdoor niet kon doorgaan gisteren.
Gelukkig is hij wel kunnen doorgaan, maar moet hij toch een antibioticakuur doen omdat er ontsteking in zijn bloed zat, oef!

Hierdoor was het geen normaal weekend en heb ik praktisch geen handwerk gedaan de voorbije week.

Maar toen we gisteren in het ziekenhuis toekwamen hoorden we plots iemand stilletjes roepen... 
oehoe is de kust veilig?

We keken elkaar aan en konden niet denken vanwaar dit kwam, we dachten al uit de naburige kamer.

Hé, hier zijn we, mogen we eruit komen nu?


Daar verschenen Bloem en Florian boven mijn breitas!!
Wat doen jullie hier????

Lily had al zo dikwijls verteld over het ziekenhuis dat wij dit ook wel eens wilden zien, nu niet boos worden moeke, we zullen braaf zijn.

Dat is jullie geraden!


Ze installeerden zich braaf op de vensterbank,


en assisteerden Jos wat met zijn tekeningen.


Zondagavond was ik nog snel gestart met de jas van Vera, dat was makkelijk om mee te nemen naar het ziekenhuis.



En de twee deugnieten moesten ook daar hun assistentie verlenen.

Ben je voor mij iets aan het breien moeke?  Wat wordt het eigenlijk??

Nee Bloem, jij hebt al kleedjes, ik brei voor Vera de beer die ik aan het maken ben een jasje, ze kan toch moeilijk in haar blootje rondlopen.

Ja daar heb je gelijk in, maar ik wil toch ook nog wel eens iets nieuws binnenkort.

Dan zal je toch nog wat geduld moeten hebben, eerst Vera, en Lily heeft ook alweer nieuwe kleren gevraagd en ik moet nog wat knuffels breien en Vera's hoed en al de andere breiwerken die ik bezig ben afwerken, dus dan weet je het wel.

Ja zeg, Lily moet maar wachten, die heeft al wel heeeeel veeeeel kleren éh, ik nog maar eentje!

Dat kan wel zijn, maar toch zal je wat moeten wachten.

Ik wil wachten tot Vera helemaal klaar is en dan ben ik aan de beurt!!

Dat zullen we dan wel zien en nu hup, ik moet nog wat breien nu!


Toen gingen ze maar wat luieren op het bed.


Moeke, kijk, wat is dit?  Ik kan misschien de verpleegsters wat helpen!

Nee Bloem, daar moet je echt vanaf blijven hoor of je mag nooit meer meekomen.
Oké!
En de rest van de tijd zijn ze gelukkig heel braaf geweest.


Mijn jasje is toch een stukje gevorderd tot onder de armsgaten, het wordt gebreid van boven naar onder en achteraf komt er nog een kap aan, dus nog niet klaar, maar ja.

En Bloem en Florian....


die zitten terug braaf en uitgeteld van hun avontuur op het rekje bij de andere poppen en vertellen honderduit wat ze allemaal beleefden.


Gisteravond zagen we nog een mooie regenboog.


En even later was hij dubbel, als je goed kijkt zie je de tweede, dit vind ik altijd weer leuk, hier word ik blij van, waarom weet ik niet, maar ik hou van regenbogen.



Vergeet de andere poppenblogs niet te bezoeken.






Graag hadden we ook nieuwe poppenmoeders en -liefhebsters aangetrokken om mee te doen met de wekelijkse poppendag.

Dus als je mee wil doen, laat gerust iets weten aan Akkelien, Daniëlle of mezelf, je bent van harte welkom!!!

Vandaag ook dankbare dinsdag, dankbaar dat gisteren de chemo toch kon doorgaan.

zorgen moet je doen... niet maken


11 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat de chemo toch door kon gaan!
    Ja, ja die poppen van ons, ze worden steeds mondiger, toch leuk dat Bloem en Florian mee wilde naar het ziekenhuis, ze zorgen zo wel voor de nodige afleiding. Inderdaad ben je al lekker opgeschoten met het jasje voor Vera. Ik wens jullie een goede week:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat fijn dat de chemo toch door kon gaan veel zorgen tegelijk mooi poppenblogje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn toch wel twee belhamels hoor !!! Maar ze zijn dan ook bezorgd om Jos en dat is normaal hé. Gelukkig is alles mogen doorgaan en met de antibiotica zal Jos hopelijk vlug terug de oude worden. Het jasje van Vera vordert wel goed. Vind het een mooie kleur.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig ja, die regenboog! Een geluksmomentje!
    Die twee zorgden vast wel voor wat afleiding in 't ziekenhuis :-)
    Beterschap voor je man!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een pech dat Jos ziek is geworden, maar wel 'fijn' dat de chemo gewoon door kon gaan. Ik hoop dat de antibioticakuur snel aanslaat en Jos zich weer beter voelt!
    Je hebt weer een prachtig fotoverhaal gemaakt over deze twee deugnieten, maar niet aardig van ze dat ze zo blijven vragen om nieuwe kleertjes :-) Kunnen ze niet zolang iets van een ander aan? Of hebben ze allemaal nét een andere maat?
    Goede spreuk van Loesje!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "Gelukkig" dat de chemo toch door kon gaan, dat is toch heel belangrijk. Die 2 rakkers brengen toch ook wel weer een glimlach op de gezichten. Saar heeft inmiddels ontdekt dat ik graag deze berichtjes lees en vond dat ze nu ook wel om extra kleren mocht vragen. Het werkt dus aanstekelijk.
    Veel succes en beterschap voor Jos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een spannende tijden weer voor jullie (nog spannender dan anders al); goed dat de chemobehandelijng toch door kon gaan. Sterkte weer!
    Volgens mij moet e je poppen niet meer samen op 1 plank zetten, want ze steken elkaar aan met hun streken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och och, nu bleef Lily is zoet thuis en dan gaan er weer 2 andere deugnieten mee.
    Gelukkig dat de kuur gewoon door kon gaan.
    Ik moet ook altijd even kijken als de regenboog verschijnt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een belevenis voor de twee "stiekemerds", hihi.
    Die regenbogen zijn prachtig....teken van hoop!
    Fijn dat de chemo toch kon doorgaan, ik hoop dat Jos gauw weer opknapt.
    Groetjes, jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. eerst wil ik Jos veel beterschap wensen
    maar nu
    waar haal je al die inspiratie om zulke mooi verhalen te schrijven, ik geniet er telkens van
    groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig is alles toch nog kunnen doorgaan voor Jos.
    Heel veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen