dinsdag 7 juli 2015

De poppendag van Frouwien

Voorlopig is dit hier ook de laatste poppendagblog.
Niet dat ik de poppen beu ben, maar de meeste andere poppenmoeders houden ook een pauze, dus ben ik solidair en ik ben er niet kwaad om, momenteel is het hier weer een beetje teveel van het goede geweest en is mijn emmertje weer vol, ik ben aan wat rust toe.

Ook moet ik nu af en toe eens extra werken omdat er collega's verlof hebben, die dan ook weer voor mij extra komen als ik verlof heb.

Maar er gaan zeker nog blogjes geschreven worden, ik zou jullie niet kunnen missen hoor, alleen op een wat lager tempo tijdens de vakantiemaanden.

Deze week een poppenblog van Frouwien omdat mijn vestje dus niet afgeraakt is en er eigenlijk voor of aan de poppen niks meer werd gebreid helaas, maar dat komt wel weer.

Vorige week kreeg ik van Frouwien weer prachtige foto's doorgestuurd van knuffels die ze gemaakt had de laatste tijd, ik ga ze niet allemaal in 1 keer tonen.
Dit keer maakte ze een superleuke kangoeroe.

Mag ik even voorstellen, dit zijn Oola en haar moeder Binda.


Oola is, zoals alle knuffels die in poppenland gemaakt worden, een ondeugend kereltje.
Hebben jullie al gezien dat mijn mama een hele mooie buidel heeft?


Kijk maar mee, die is toch wel heeeeeeel mooi niet?


Oeps, wat doe je nou Oola?  roept Binda luid.


Daar dient die buidel toch helemaal niet voor gekkerd!

Oh nee mama, waarvoor dan wel???

Jij hoort er eigenlijk in te zitten, daar horen babykangoeroes namelijk te zijn, kort bij hun mama, veilig opgeborgen in de buidel.


Oh, zegt Oola, helemaal geen probleem hoor, ik kruip er wel in.

Hé, doe je wat voorzichtiger daar beneden?


Hèhè, niet zo simpel, maar toch gelukt!  Goed van me hé mama?

Dat heb je keigoed gedaan Oola!


Dus, zoals gezegd, even pauze bij de poppenblogs.


Vergeet de andere poppenblogs niet te bezoeken.






Graag hadden we ook nieuwe poppenmoeders en -liefhebsters aangetrokken om mee te doen met de wekelijkse poppendag.

Dus als je mee wil doen, laat gerust iets weten aan Akkelien, Daniëlle of mezelf, je bent van harte welkom!!!


TOT BINNENKORT ALS ER WEER POPPENNIEUWS IS!


14 opmerkingen:

  1. Wat is die ontzettend leuk gemaakt het garen komt ook zo mooi uit een sprekende kop !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat een schatje, ik zou bijna gaan haken. wat een vrolijke kleurtjes. wat een leuk patroon. Ik heb bram de beer gekocht dat is ook zo'n leukerd en ik denk dat ik ga proberen te haken een keertje. Ben nu met een gebreide beer bezig maar je brengt me in de verleiding. groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Compliment voor Frouwien: wat een leuke kangoeroemoeder en kangoeroekind.
    en oeps, nu heb ik ineens dat liedje in mijn hoofd:
    "Op een kangoeroe-eiland
    Waar je kangoeroes vindt,
    Zit een kangoeroemoeder
    Met haar kangoeroekind"
    kennen jullie dat ook?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Compliment voor Frouwien: wat een leuke kangoeroemoeder en kangoeroekind.
    en oeps, nu heb ik ineens dat liedje in mijn hoofd:
    "Op een kangoeroe-eiland
    Waar je kangoeroes vindt,
    Zit een kangoeroemoeder
    Met haar kangoeroekind"
    kennen jullie dat ook?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kangoeroe(s)!
    Je hebt groot gelijk dat je een beetje rustig aan doet, hoor. Er is ook zo veel over je heen gekomen de laatste tijd.Rust maar lekker wat uit en alleen als je zin hebt wat bloggen! Het wordt sowieso al steeds rustiger in blogland vanwege de vakantie.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig, wat een leuke foto's kreeg je van Frouwien! Echt super leuk die kangoeroe moeder en kind!
    Rust goed uit, lieve Rita, en fijn dat je toch af en toe gaat bloggen. Dat vind ik namelijk ook heel gezellig :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kangaroe, doe het even rustig aan, ik neem ook maar even een poppenblog pauze:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superschattig de kangaroe met buidel en jong, heel goed gelukt Frouwien. Gaat het inmiddels beter met Jos, gelukkig is het niet meer zo warm. En rust jij maar goed bij van alle drukte. Sterkte met alles, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een eigenwijze kangoeroe. Maar wel een heel knappe. Hij lijkt sprekend op z'n moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schatjes en mooi verteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. super die kangoeroe, en neem maar wat pauze maar niet te lang he

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schattig moeder en kind stel.
    Ik zie je wel weer. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen