dinsdag 22 december 2015

Broekendag of poppenkerstdag???

Het is al kerstvakantie voor velen en misschien ook wel op de poppenblogs, weet ik veel.
Maar ik ben nogal een doordrammer soms, dus ik doe gewoon door!

Dan nu even over de titel, een beetje moeilijk misschien, nu dat was het ook voor mij, want dit is een poppenblog met een beetje vanalles erin.

Allereerst wou Lily al van vorig jaar een winteroutfit om te gaan skieën, maar dat was toen niet meer gelukt.


Het enige wat toen nog klaar was geraakt, was deze trui met noorse motieven.
Ze had ze achteraan in haar kast terug gevonden van de week en kwam zeuren om er nu eindelijk eens een broek bij te maken zodat ze kon gaan skieën.


Zo gezegd zo gedaan, tussen mijn wolletjesrestjes werd gezocht naar een geschikt kleurtje en tenslotte kon ze zich vinden in de restjes groen van mijn polswarmers.


Een begin werd gemaakt en 


de eerste broekspijp rolde van mijn breipennen, 


waarna een tweede zowaar van de pennen rolde, wow, dit gaat goed!


Tenslotte werden de twee helften samengevoegd tot een broek.


Natuurlijk was de dame in kwestie meteen bereid voor een pas- en showbeurt, wat had je gedacht.

Chique, hé moeke, keitof, bedankt zeg, ik vind dit prima en lekker warm om te skieën.
Heb je even?
Ja, waarom?
Ik moet je iets tonen.

En weg was ze!  Om even later zo te verschijnen.


Tadah!!!! Perfect is het!  Zo kan ik op wintersport gaan, toch?
Jaja, maar toch niet nu vrees ik, er is haast geen sneeuw dit jaar.
Oh, spijtig, maar ik ben er in elk geval helemaal klaar voor nu!

Gaan we dan nu mijn kerstboom versieren?


Dit kan ze wel heel goed moet ik bekennen, kijk maar hoe mooi haar boompje versierd werd.


En dan nu nog even een familiefoto bij de boom moeke!

Dan heb ik nog 1 klein vraagje moeke, zou je heel misschien voor mij ook nog een mooie feestjurk kunnen maken tegen nieuwjaar?
Dat weet ik nog niet hoor, ik heb nog wel ander breiwerk af te maken.
Je ziet maar, maar het zou toch wel heel mooi zijn bij dat hoedje dat je van de zomer voor me meebracht van je vakantie in Zeeland weet je nog?
Ja, dat was wel een mooi hoedje, zou ik zelf ook nog wel willen.
Krijg ik dan zo'n mooie jurk? Ik heb al wol uitgekozen.


Wat denk je?  Perfect toch?

Dan zeggen ze van een mens onder druk zetten, nu hier kunnen ze er wat van hoor!



Zou er bij de andere poppenmoeders ook nieuws zijn?



Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren!

Volgende week zet ik geen poppenblogje door de feestdagen.
Dus of Lily een feestjurk kreeg of niet, dat zal je later vernemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten