dinsdag 12 januari 2016

Dinsdag poppendag

De weken vliegen voorbij, dat is tenminste wat ik ondervind.
Zo snel gaan dus ook de weken voorbij voor het poppennieuws, en of er nieuws is, dat zullen jullie meteen gaan lezen.
Vandaag geen poppendag van mezelf, maar wel van mijn redder in nood, Frouwien.

Laatst had Frouwien al een start gemaakt met een hele nieuwe pop, maar daarvan zijn er geen foto's meer helaas, maar ze contacteerde me in verband met het maken van de mond ervan.
Welke kleur en welke vorm zou ik ervoor kiezen?  Ze vond het zo moeilijk en kwam er zelf niet uit, dus dan gebruiken we mekaars hulplijn.


Hier begon het dus allemaal, welke mond zou het moeten worden?  Er werd voor de laatste gekozen en zo werd Faiza geboren.


Met haar haren was Faiza nog niet helemaal tevreden en dus werd er besloten om een bezoekje aan de kapper te brengen om haar mooie donkere haren in model te brengen.


Eenmaal thuisgekomen wou ze in mijn juwelendoosje naar gepaste oorbellen zoeken voor haar, ja ook Faiza is een dame die weet wat ze wil.
Zijn niet alle poppen zo??


Kiki, wat doe je nou?  Kom daar eens onderuit, dat is helemaal geen dekentje en al zeker niet voor jou bestemd!  Dat heeft Frouwien voor mij gemaakt.


Kom hier malle aap dat ik je eerst een dikke knuffel geef.


Kijk, ik zal het effe showen, zo hoort het! Chique outfit niet?  Frouwien maakte zelfs een hippe tas voor me om te gaan shoppen of mijn handwerkjes in mee te nemen.  Kijk zelfs jij kan erin mee met me als we uitgaan!



Maar kijk eens wat er nog in mijn tas zit Kiki, dit ga ik ook effe aanpassen en meteen had Kiki de smaak te pakken en begon het stel te passen en te poseren voor de camera.
Is dit een trui?  Oh nee, het is een lekkere warme jurk.


Met bijhorend vestje, chique hé!  Dankjewel Frouwien, je verwent me nogal!!
Ik word later styliste denk ik, want ik help Frouwien ook wel met het bedenken van al die mooie outfits.


Ze komen al helemaal in de stemming van een modeshow:

Ook hier weer dames, een prachtig dik warm vest om mee naar buiten te gaan,


compleet met capuchon en sjaal, ja zelfs wanten en uggs werden voorzien voor het koude weer.
En Kiki?  Die gaat lekker mee in de tas onder een warm dekentje!

Faiza is een ideaal showmodel, vinden jullie ook niet?
Maar als ze Frouwien niet had om alles voor haar te maken wat ze bedenkt, zou ze natuurlijk nergens staan, dus zal ze zich best maar wat gedragen of het ontwerpen is gedaan en dan kan ze haar droom als styliste meteen al vergeten.




Zou er bij de andere poppenmoeders ook nieuws zijn?



Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren!

En een DIKKE DANKUWEL aan Frouwien voor de mooie foto's voor dit verhaal!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten