zaterdag 27 februari 2016

We blijven blokken stapelen

Misschien wordt het vervelend, maar het is nu eenmaal niet anders.
De zeeuwse meebreideken, die trouwens vorig jaar door de meeste mensen werd gebreid, maar die bij mij nog steeds lopende is, loopt op zijn einde.
Ondertussen is blok 18 en 19 af.


Het werd een geel en een blauw blok, ze moeten nog geblockt worden.


Met blok 20 werd alvast gestart, in rood deze keer.


Dan laat ik nu met trots de stapel blokken zien die al klaar zijn, maar de grootste klus wacht nog, deze allemaal aan elkaar naaien of haken tot deken.


Mijn geduld zal nog op de proef gesteld worden vrees ik, maar we geven niet op.
Bovendien ga ik mijn deken verlengen met nog een rij van 5 blokken zodat ze in plaats van 5 rijen van 5 blokken, ik 6 rijen in totaal ga hebben.  Dan ga ik een deken hebben van ongeveer 1,60 meter op 2 meter.

Dan ga ik nu nog even pronken met een maaksel van Frouwien.
Onlangs schreef ze me dat ze heel graag wou leren handschoenen breien en of dat moeilijk was, ze had het graag bij me komen leren, maar we wonen helaas ver van mekaar.
Daarom besloot ik om haar mijn basisbeschrijving door te mailen en een hulplijn via skype aan te bieden voor noodgevallen.
Frouwien besloot om het erop te wagen en heeft de hulplijn niet nodig gehad en kijk...


zoals blijkt is Frouwien een heel ervaren breister en kon ze zonder hulp haar handschoenen breien.


Die hoeft voorlopig geen koude handen te hebben.
Knap gedaan Frouwien!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten